האם אפשר לקדם אתר בלי קישורים?

האם אפשר לקדם אתר בלי קישורים? זוהי שאלת מיליון הדולר! ים של מילים ונהרות של דיו כבר נשפכו בין מקדמי אתרים ובעלי אתרים המחפשים תשובה לשאלה: האם קידום אתר ללא קישורים זוהי משימה בלתי אפשרית או שאפשר להגיע למיקומים גבוהים בדירוג של גוגל ללא קישורים?

אם נענה בכנות, אפשר. לכל מקדם אתרים יש דוגמה אחת לפחות על אתר שהושקע בו תוכן איכותי, רמת האופטימיזציה של האתר הייתה גבוהה והוא התקדם במעלה הדירוג גם ללא קישורים. אך המציאות הרבה יותר מורכבת. לא בכל תחום, ובמיוחד בתחומים שבהם יש תחרות גבוהה, תצליחו לקדם את האתר ללא קישורים.

באתרים רבי תחרות כמו אתרים העוסקים בתחומים שבהם התחרות גבוהה כמו, לדוגמה, השתלת שיניים, השכרת צימרים ,השכרת רכב ועוד, לא רק שאתם צריכים לדאוג לקישורים, אלא גם להקפיד על קישורים איכותיים כדי לקבל נקודות יתרון מול המתחרים שלכם בתחום.

מתי אפשר לקדם אתר ללא קישורים ומתי אסור לוותר על הקישורים?

מילות מפתח שבהם יש תחרות נמוכה יכולים להגיע למיקומים גבוהים גם ללא קישורים. במילים בעלות תחרות נמוכה יש להקפיד להכניס לאתר תוכן איכותי בתדירות גבוהה והאתר יגיע כעבור תקופה למיקומים גבוהים.

מותגים גדולים וותיקים לא צריכים קידום אתרים. הם פשוט נמצאים בעמוד הראשון של גוגל מעצם היותם מותגים ותיקים, מוכרים, מותגים שמקבלים תנועה רבה גם בלי קישורים לאתרים שלהם.

יש אתרים הממוקמים בעמודים הראשונים של מנועי החיפוש באופן טבעי, כמו למשל אתרי תיירות גדולים שבהם עולים מדריכים ארוכים ורלוונטיים באופן קבוע , אתרים שיש עליהם דיבורים ברשת או אזכורים רבים הנוצרים באופן טבעי, אתרי תיירות שמדריכי טיולים וגורמים נוספים העוסקים בתחום נותנים להם קישורים באופן טבעי, כך שאף מקדם אתרים לא צריך לבנות להם קישור.

אך ככל שהתחרות קשה יותר ומורכבת יותר קשה עד מאוד, ובחלק מהתחומים אפילו בלתי אפשרי לקדם את האתר ללא קישורים.

במשך השנים מנועי החיפוש מוציאים עדכונים שונים ומגוונים, עדכונים שמטרתם להעניק תוצאות טובות יותר לגולשים הנעזרים במנועי החיפוש. חלק מעדכונים חדשניים ומתוחכמים כמו למשל עדכונים המכילים בינה מלאכותית הלומדת את התנהגות הגולשים ועוד, ולמרות כל העדכונים החדשניים, עדיין אתרים הנהנים מקישורים איכותיים זוכים לתעדוף במיקומים על פני אתרים ללא קישורים.

מחקרים רבים שנעשו ברוב העולם מלמדים שגוגל מתחשבת לא מעט בנושא הקישורים כפרמטר לאמינות של העמודים והאתרים ברחבי הרשת. גוגל רואה בקישורים המלצות, וככל שיש לכם יותר ממליצים מאתרים סמכותיים, רלוונטיים ובעלי תנועה רבה, כל האתר שלכם ייחשב לאמין יותר בעיני גוגל והיא תשמח להמליץ עליו לגולשים.

חשבו בעצמכם? אתם מחפשים רופא שיניים מומחה בתחום השתלות שיניים. האם תפתחו את דפי הזהב, תחייגו לרופא הראשון שפרסם בו ותגיעו אליו לטיפול? ממש לא. לפני שתבחרו רופא שיניים מומחה בתחום תחפשו עליו המלצות, ומה יותר טוב מהמלצה מבן דוד שאתם סומכים עליו שעבר השתלת שיניים אצל רופא מסוים ושמח להמליץ עליו?

כך גם בעולם הווירטואלי. כאשר אתר חיצוני מקשר אל האתר שלכם גוגל סורק את הקישור הזה ומבין שאם אתרים אחרים בעולם הווירטואלי סומכים על האתר שלכם, או במילים אחרות, ממליצים עליו, גם הוא יכול להמליץ עליו לגולשים שלו.

לחשיבות הקישורים יש ממד נוסף, והוא ממד הזמן. הקישורים משמשים כזרז משמעותי בנושא הקידום ועשויים לקצר את התהליך של קידום אתרי שבתחומים רבים הוא גם ככה ארוך מאוד. אם תוציאו קישורים מהאתרים הנכונים, תוכלו להאיץ באופן משמעותי את התהליך של קידום האתרים.

לסיכום, הקישורים הם פרמטר חשוב בתהליך קידום האתר, ורבים טוענים בלהט כי מבין הפרמטרים השונים של גוגל לקידום האתר, זהו הפרמטר החשוב מכולם.

© כל הזכויות שמורות - YOUSELL. אין להעתיק תוכן ללא אישור מפורש מבעל האתר